New Relic compra la “Start-up” catalana Ducksboard.

ducksboard3

Es tracta d´una aplicació que  serveix per seguir la situació de l’empresa en temps real.

 Els fundadors de Ducksboard;  Aitor Guevara i Diego marino,  van néixer a principis dels 80 i, com tants joves de l’època, es van conèixer quan Internet feia els primers passos, en un canal d’IRC, molt abans del Messenger. Ara dirigeixen una empresa fundada a Barcelona que acaba de canviar de mans.

Van fundar Ducksboard el 2011, just després de marxar a Madrid i quedar-se sense feina. “Vam pensar a fer l’empresa on ens agradaria treballar”, diu Mariño. Cap dels dos va acabar la carrera i matisa que “els nostres pares van tenir un disgust”. “En vam començar unes quantes, una mica de tot, però hem sabut trobar el nostre espai”, insisteix.

Ducksboard, amb seu a Barcelona, es dedica a integrar estadístiques de 65 serveis en un únic panell. “Normalment cada departament té els seus serveis. A màrqueting es fixen en Adwords (la publicitat de Google); a vendes, el CRM (llistat de clients); en un altre lloc, els tiquets (incidències) de suport… Nosaltres hem creat un lloc únic per fer-ho més senzill”, explica Mariño.

Com ja hem comentat ,  Ducksboard permet aprofitar les oportunitats tant a nivell promoció com per recollir opinions dels nostres clients o usuaris més important. Per això amb Ducksboard podrem agrupar totes les nostres estadístiques de Twitter (*Followers, *RT’s, últims esments, cerques personalitzades), interaccions en Facebook i en altres serveis socials com *Foursquare.

Però no queda aquí. Amb Ducksboard podrem manejar més dades, el servei és pràcticament capaç de recopilar tota la informació de qualsevol servei SaaS que usem.

Els dos socis acaben d’arribar a San Francisco i el cansament se’ls nota a la cara, però no en els ànims. New Relic, dedicada al programari empresarial i a punt de sortir a borsa, celebra avui (dimecres) la seva conferència anual. L’adquisició de Ducksboard és la notícia més rellevant de l’esdeveniment. Es neguen a fer pública la quantitat de la compra, precisament per la propera sortida a borsa de New Relic, experts en mètriques. “Ho afegeixen al seu catàleg per a empreses. Valoren molt la nostra capacitat per fer senzill un panell teòricament complex”, matisa Guevara.

Tots dos seguiran al capdavant de l’empresa: “Seguirem a Barcelona, però serem molts més i serem més grans. Ara mateix som vuit. Busquem desenvolupadors. Els interessa trobar talent tecnològic a Europa. Ja tenen un centre a Irlanda, però consideren que Barcelona és un lloc molt atractiu per créixer”.

Abans del tracte, Ducksboard havia rebut una ronda de capital llavor i una d’addicional. La seva valoració se situava prop del milió de dòlars

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *